Idź do

Busy Kraków - Olkusz

Przystanek "Jerzmanowice I" -  należy iść wzdłuż granicy Parku, trasą olkuską w stronę Olkusza, po ok. 260 m dochodzi się do szlaku niebieskiego (Szlak Warowni Jurajskich) i wchodzi na teren Ojcowskiego Parku Narodowego.

Busy Kraków - Skała

Busy na trasie Kraków-Skała (kierunek Wolbrom) odjeżdżają z Krakowa z dworca autobusowego MDA ul. Bosacka 18, tuż przy dworcu PKP Kraków Główny.
Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy poszczególnych przewoźników znajdziesz na stronie MDA.

Skała - Ojców

Ze Skały do centrum Ojcowa można dojść pieszo, najpierw drogą wojewódzką nr 773 – ok. 25 minut (ok. 2 km) do Grodziska do szlaku niebieskiego (Szlak Warowni Jurajskich) i czerwonego (Szlak "Orlich Gniazd"), następnie do Ojcowa (ok. 2 km).

MPK Kraków - Ojców

Linia nr LR0 („Osiedle Podwawelskie” – „Ojców Zamek”) kursuje w soboty i dni  świąteczne, w godz. 9:00-16:00 co ok 60 minut. Linia kursuje w dni pogodne.
Szczegółowe informacje o trasie i przystankach znajdziesz na stronie MPK.

W miesiącach maj-sierpień:
  • Linia kursuje w soboty i dni świąteczne w godz. ok. 8:00-19:00 (od godz. 9 do 17 co ok. 30 minut, poza tymi godzinami co ok. ok. 60 minut).
  • Do obsługi wybranych kursów są kierowane autobusy z przyczepami na rowery (załadunek i rozładunek rowerów jest możliwy tylko na przystankach początkowych i końcowych).

Linia rekreacyjna nr LR0 wchodzi w skład sieci Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Oznacza to, że bilety okresowe obowiązujące w strefie I lub II (z wyłączeniem biletów wykupionych na jedną linię) zachowują ważność na całej trasie linii nr LR0.
Linia nr 310 („Cracovia Stadion” – "Będkowice Pętla”) kursuje w dni powszednie i święta.
Szczegółowe informacje o trasie i przystankach znajdziesz na na stronie MPK.

Do Parku dotrzesz wybierając jeden z poniższych przystanków na trasie:
  • Przystanek "Szyce Wesoła" – kierując się w prawo drogą prowadzącą przez wieś po ok. 1250 m dochodzi się do Enklawy OPN w Hamerni, skąd czerwony szlak "Orlich Gniazd" biegnie dnem Doliny Prądnika i doprowadza turystów do Ojcowskiego Parku Narodowego.
  • Przystanek "Biały Kościół" – należy się cofnąć do głównej drogi biegnącej przez miejscowość i podążać nią (ul. św. Jadwigi potem św. Floriana) do skrzyżowania ze Skalska Drogą, skręcić w nią i zejść do Doliny Prądnika, do czerwonego szlaku (Szlak "Orlich Gniazd") lub obok przystanku ulicą Willową dojść do ul. św. Floriana skręcić w lewo i potem na skrzyżowaniu dróg skręcić w prawo w Skalską Drogę.
  • Przystanek "Murownia" -  w tym miejscu możesz wejść na pieszy szlak żółty (Szlak Dolinek Jurajskich), który prowadzi do Doliny Prądnika lub na szlak rowerowy, który prowadzi krętą, asfaltową drogą do serca Ojcowskiego Parku Narodowego.
  • Przystanek "Czajowice" - 1,8 km  przez wieś Czajowice do szlaku niebieskiego (Szlak Warowni Jurajskich), którym można dotrzeć między innymi do Bramy Krakowskiej lub przejść na szlak czarny prowadzący do Jaskini Łokietka.